"We tried to be better, but we aren't. I don't think anyone could last more than a week here if they weren't willing to do bad things." - Alba Reyes

Welcome Guest [Log In] [Register]
Viewing Single Post From: Bump in the Night
Jonny
Member Avatar
You hate kings and you think kings are really stupid. They are petty, bossy tyrants and are really full of themselves and are basically awful in every way.
[ *  *  * ]
(Julian Avery continued from Resolve)

It was a weird feeling, being so damn messianic. Julian had only been awake for a few hours in this game, and he'd already saved multiple people's lives multiple times. He briefly considered keeping a mental list of all the lives he'd saved on the island, but realized that it'd most likely balloon out of control and get hard to remember very, very quickly. Julian decided instead to compromise, and just do his best to remember the fact that he was awesome. This was the kind of difficult compromise that a messiah had to make on a daily basis.

Julian was starting to wonder if he'd ever catch up with Claire, or if he was just blatantly going in the wrong direction. He'd been doing his best to follow a trail that looked pretty clear to him- Claire didn't seem to be giving a shit about stealth- but there was also the fact that his tracking skills amounted to jack shit and he could've easily made a mistake and veered off half an hour ago. But Julian decided to keep heading down this same path, since it wasn't like he had anywhere else he needed to be.

Which was more of an unsettling thought than Julian initially gave it credit for. It wasn't like he had anywhere else he needed to be. To be honest, Julian hadn't given much thought to the idea of what he was actually gonna be doing on this island. Surviving would be... nice. But the most apparent way to ensure his survival would be to go around killing people, which was completely out of the question. He could keep on wandering around and being a freelance messiah, but it seemed a little pointless. Julian hadn't really watched SotF in the past, but the impression he got was that eventually, people were gonna start killing each other no matter how hilarious Julian Avery was. Sad ending for everyone.

But... not necessarily? After all, Julian's current mission was to help Claire reunite with her friend Aislyn, which... well, it'd make Claire happier than she would have been otherwise, even if she got shot the day after. So he could go and do that, and keep on doing it as many times as possible. Reuniting friends and couples, getting people to laugh a bit, making sure that as many people as possible got a happy moment or two before this game came crashing down on them.

Not such a bad goal to have.

Julian heard a small "... Hello? as he trudged through the brush. Claire's voice. Hey, right on cue.

"Claire? It's Julian. I ain't here to hurt you. I'mma step out where we can see each other, and I'mma be dangling my sword as non-threateningly as I can. That okay with you?"
Jeremy Franco is alive. You can write a better ending, goddammit.

Charlie DuClare is dead. And nothing was easy anymore except to smile.
Julian Avery is dead. Courage was the man with a gun in his hand.
JJ Sturn is dead. Fuck it, all good things gotta come to an end.
Offline Profile
Bump in the Night · The Felled Forest: South